Meditsiiniseadmete kasutamine hooldustöös

Alguskuupäev: 19. aug 2024
Lõppkuupäev: 23. aug 2024
Korraldaja: Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Sihtgrupp: hooldustöötajad
Maht: 24 akadeemilist tundi
Toimumiskoht: Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Kohti: 0 (Kokku: 12)
Rahastaja: Euroopa Sotsiaalfond

Meditsiiniseadmete kasutamine hooldustöös

Hooldustöötajad on patsientidega pidevas kontaktis ja vastutavad nende hoolduse eest. Meditsiiniseadmete kasutamine võimaldab jälgida patsientide seisundit ning tuvastada võimalikke terviseprobleeme ja reageerida õigeaegselt.

Kursust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi tegevusest „Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine“ (ESF VÕTI).

Koolitusele on oodatud hooldustöötajad, kes soovivad omandada ja täiendada teadmisi meditsiiniseadmete kasutamisest.

Nõuded õpingute alustamiseks: Töötamine hooldustöötajana

Õppekavarühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
Õppemeetodid: tõhustatud loeng, arutelud, praktilised ülesanded. Läbivalt kasutatakse koolitusel grupitöid ja arutelusid, et jagada kogemusi ja parimaid tavasid.
Koolituse kogu maht: 24 akadeemilist tundi

Teemad

Auditoorne töö (12 akadeemilist tundi)

Isikukaitsevahendite kasutamise tähtsus
Erinevad isikukaitsevahendid ja nende otstarve
Ohutusnõuded isikukaitsevahendite kasutamisel
Patsiendi nõustamise tähtsus meditsiiniseadmete kasutamisel
Nõustamise tehnikad: selgitamine, demonstreerimine, praktiline juhendamine jne
Patsiendi küsimuste ja murede lahendamine

 

Praktiline töö (12 akadeemilist tundi)

Õige kasutamise tehnikad: kinnaste kandmine, maskide paigaldamine, kaitseprillide kasutamine jne
Isikukaitsevahendite äravõtmine
Korduvkasutatavate isikukaitsevahendite desinfitseerimine ja ühekordselt kasutatavate isikukaitsevahendite jäätmekäitlus
Vererõhuaparaadi kasutamine: mõõtmise tehnikad, tulemuste hindamine.
Glükomeetri kasutamise tehnikad, tulemuste hindamine
Termomeetri kasutamine: erinevad tüübid, mõõtmise kohad, tulemuste hindamine
Pulssoksümeetri kasutamine: kasutamise tehnikad, tulemuste hindamine
Hapnikravi: vuntside ja maski paigaldamine, jälgimine
Uriinikogumiskoti vahetamine: nõuded, protseduur, uriini mõõtmine
Probleemide lahendamine meditsiiniseadmete kasutamisel: levinumad probleemid ja nende lahendused, hädaolukorra juhised

Õpiväljundid

Kasutab eesmärgipäraselt erinevaid meditsiiniseadmeid
Meditsiiniseadmetest saadud andmete lugemine, tõlgendamine, kliinilise tähenduse mõistmine ning tulemuste korrektne dokumenteerimine
Meditsiiniseadmete kasutamisel ohutusnõuete järgimine ja tekkinud probleemide lahendamine


Nõuded õppe lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja -kriteeriumid    

Hindamiskriteerium: Koolitusel osalemine 100% ulatuses.
Hindamismeetod:
Teadmiste kontroll läbi situatsioonülesannete lahendamise, kus osalejad saavad harjutada isikukaitsevahendite kasutamist, patsiendi nõustamist ning erinevate meditsiiniseadmete kasutamist.
 

Koolituse õpiväljundite omandamine on tõendatud ja õppijale väljastatakse tunnistus, kui õppija on nõuetekohaselt täitnud hindamismeetodi ning hindamiskriteeriumi. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta läbitud teemade lõikes.


Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitus toimub täiskasvanute õppimist toetavates õppeklassides. Õppetöö toimub kontaktõppena hästi varustatud õppeklassis. Olemas on vajalikud standardkoolitusvahendid - sh tahvel ja dataprojektor, paberid harjutustega, kirjutusvahendid jms.

Toimumise ajad:
19.08.2024
22.08.2024
23.08.2024

Koolitaja

Anneli Pärn, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õppejõud. Pikaaegne töö- ja koolituskogemus õe ja bioanalüütikuna.

Registreerimine

Kursusele saab registreerida täites alloleva vormi. Kindlasti pange linnuke väitele "Kinnitan, et soovin arvet eraisikule", arvet Teile ei saadeta aga see on vajalik selleks, et registreerumine õnnestuks. Saadame Teile veel eraldi ka meeldetuletuse ja info koolituse kohta. Küsimuste korral kirjutage merlissuits(at)nooruse.ee või helistage 7370209.


Lektor

Anneli Pärn

Registreeru

Registreeri ettevõtte alt
?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

Captcha Code